Friday, April 19, 2013

Mintak Penyepak Lagi

Pernah sekali tu kan ada sorang kenalan yang baru aku kenal bertanyakan soalan yang mudah dijawab pada aku. Ya masa tu memang baru kenal.

Soalannya berbunyi,

"Eh kenapa awak kurus ek?"

Jadi aku dengan senang hati pun menjawab, "sebab saya  tak makan nasi."

"Eh mengadanya dia ni. Macam mana boleh tak makan nasi pulak?" 

Untuk tidak mengecewakan orang yang bertanya, jadi aku pun menerangkannya.

"Awak mesti kenal Raja Farah yang pelakon tu kan?"

"Ha kenal kenal." dia jawab teruja.

"Masa dia remaja kan dia ada berlakon iklan beras. Pernah tengok iklan tu?" aku tanya dia lagi.

"Mesti la pernah tengok cik abang oi."

"Ha iklan tu la penyebab utama saya tak makan nasi sebab Raja Farah ada cakap yang sebutir nasi tu ibarat setitik peluh petani. Saya geli kot nak makan nasi sebab terbayang peluh petani. Masa tu saya naif dan mudah terpedaya."

"Oh begitu ceritanya. Habis tu awak makan apa sebagai makanan ruji selama ni? dia masih bersikap busybody.

"Saya makan yong tau fu."

Selepas perbualan itu, kami bertukar-tukar nombor telefon dan sering berkongsi pendapat.

Aku berpendapat, kenalan aku itu mudah terpedaya.



Monday, April 8, 2013

Tak payah serius sangat oi!

Baru-baru ni juga la kot, aku ada nampak sorang gadis ni twit.

" Lelaki hensem memang susah nak jaga."

Oleh sebab itu, aku secara tak sengaja menemui jawapan yang dah bertahun-tahun aku cari.

Rupa-rupanya itulah punca aku berpisah dengan ex aku.

Hahahahahahaha sori aku bergurau.