Monday, February 25, 2013

Mudah Terhibur

Pada Tahun Baru Cina yang lalu, aku langsung tak berkesempatan untuk menonton filem Hong Kong yang telah disiarkan di tv. Ha semua nak tahu la tu sebab apa kan? Ah kalau tak nak tahu pun aku bagitahu jugak. Sebab aku pergi Port Dickson dengan kawan-kawan dan awek mereka. Ya, rancangan kami berjaya dengan lancarnya.

Aku pergi sana tumpang kereta Aiman. Dalam kereta Aiman tu ada tunang dia, aku dan Midi. Pada mulanya Achik dan Shah yang naik kereta Aiman tapi kereta Aiman tu lowered. Jadi bila Achik dan Shah yang bersaiz kuat makan ni naik kereta yang lowered, tak berapa elok la kan. Kebetulan pula, tunang Aiman pun bersaiz seperti mereka. Minta maaf banyak la tapi itu fakta.

"Kahkahkah! Kawan-kawan kita memang ramai yang gemuk la." Aiman.

Aiman terhibur sebaik saja penukaran penumpang berlaku. Aku dan Midi gelak sikit. Nak gelak besar tapi takut tunang Aiman terasa pula. Tunang Aiman diam dan langsung tak terhibur dengan lawak Aiman. Bodoh punya Aiman! Langsung tak jaga hati tunang. Padahal dia la penyebab tunangnya berbadan macam tu. Dulu masa belum bertunang, molek saja badan.

Setelah menempuh perjalanan yang tak berapa lancar, kami pun tiba di Port Dickson. Kami tiba paling awal sebab Aiman memandu di lorong kecemasan bagi mengelak jalan yang sesak. Celaka punya perangai. Oleh kerana sampai paling awal, kami pura-pura jadi urban. Kami pergi McD beli makanan. Rasa macam pelajar UITM Shah Alam saja tau.

Masa tu dalam perjalanan ke tempat penginapan.

"Wei kau tahu tak apa nama tempat ni?" Midi tanya.

"PD la kan?" Aku jawab.

"Bukan. Cuba tengok signboard tu." Sambil jari Midi ke arah signboard tapi bibir terjuih ke arah tunang Aiman yang duduk dihadapan.

Aku dan Midi yang berada dibelakang merah-merah muka menahan ketawa. Celaka! Oleh kerana kami mudah terhibur, signboard yang tertulis 'Tanjung Gemuk' berjaya menghiburkan kami. Cuma kami menahan ketawa untuk mengelak dari menyakiti hati tunang Aiman.

Minta maaf.




7 comments:

Anonymous said...

hahahahhaha WIN ! tersembur air liur dok gelak, hahahaa

Sab Buenoo said...

kesian tunang aiman.

karenontheshore said...

tngk2 nnti kau dpt bini yg lbih gemuk dari awek aiman..haha

zahirlunatik said...

minta maaf semua. minta maaf!!!!!!!

Ace teka said...

Jahatnya kaaaau

Anonymous said...

Kenapa u nak tulis pasal i pulak? -_-

Anonymous said...

tak baik mengata orang. nanti sendiri dapat baru tau. *geleng kepala