Wednesday, February 20, 2013

Mudah dan ringkas

Sebenarnya mak aku tak berapa sihat hari ni. Tak lalu makan dan tak berupaya nak membuang jentik-jentik yang mungkin berada pada alas pasu bunga kertas dihalaman rumah. Jadi sebagai anak lelaki yang comel, aku pasti akan bertanyakan apa-apa yang perlu dilakukan. Kalau pasal klinik, awal-awal lagi aku dah hantar tau.

 Mak aku tak sihat, jadi dah tentu dia malas nak masak. Aku boleh la kalau setakat nak masak megi tu tapi mak aku tak sihat. Orang tak sihat jangan bagi makan benda yang tak sihat. Orang pandai dan kacak seperti aku takkan bagi orang tak sihat makan benda tak sihat. Tambahan pula orang yang tak sihat tu mak aku sendiri.

Walaupun begitu, mak aku ada buat permintaan.

 "Tolong masakkan bubur untuk mak. Senang sikit nak makan." 

"Tapi mak, Zahir mana pandai masak bubur."

"Tiap kali kalau kau masak nasi, lagi sikit je nak jadi bubur mak tengok." 

10 minit saja aku perlukan untuk memenuhi hasrat mak yang ingin menjamu selera dengan bubur. Alah tak mahal pun. RM3.50 saja aku beli. Sedap pun sedap.

4 comments:

karenontheshore said...

ceh..kau beli. air tangan kasih seorang anak tu penting. hehe

karenontheshore said...
This comment has been removed by the author.
bukankosong said...

kah kah kah

smpat agi mak ko nyindir yer

zahirlunatik said...

karen, kau nak ma aku bertambah sakit ke makan bubur buatan aku

bukankosong, spontan je tu