Monday, January 7, 2013

Tipu-tipu Cinta


Suasana di dalam kereta ketika itu agak mellow bila didendangkan dengan lagu konon-konon sedih tapi ntah siapa la yang menyanyi agaknya. Dari lenggok suara, mungkin Hazami mungkin Fazli Zainal.  Dan tak mungkin Nasir Wahab si misai tebal yang lebih hipster dari hipster . Ntah apa la nasib Nasir Wahab sekarang ni agaknya.

Lepas saja lagu konon-konon sedih tu habis, masing-masing mencarut dan berteka-teki mencari siapa la yang nyanyi lagu konon-konon sedih tu. Tengah riuh tu tiba-tiba handphone Azmi berbunyi menandakan ada orang membuat panggilan padanya. Awek dia rupanya.

"Wei tolong diam sediam-diamnya sekejap." Azmi memohon sambil jari telunjuknya menutup bibir.

Oleh kerana aku duduk sebelah Azmi, jadi aku dengar la suara awek Azmi yang membuat panggilan tersebut. Sebelah kiri aku pula Alif. Alif ni seorang peminat K-Pop tegar sehinggakan gambar ahli SNSD ada beratus-ratus dalam handphone dia. Nak buat modal la agaknya tu. Peha-peha Korea ni jangan dibuat main.

" I kat rumah ni. Tengah tengok TV je." Azmi jawab.

Jadi disini kita boleh agak yang awek dia tanya yang dia tengah buat apa. Tapi Azmi tipu. Kira orait la kot dia tipu untuk kawan. Yang tak oraitnya kami ni boleh dikira bersubahat ke apa.

Selepas Azmi selesai menipu, aku cuba berbual dengan Alif disebelah.

"Tahu tak kenapa aku takde awek?"

"Ntah. Kenapa ek?" Alif jawab sikit disamping inginkan jawapan sebenar.

"Sebab aku tak pandai menipu macam Azmi."

"Setuju! Hahahahahahaha!"

Yang setuju bergelak tawa tu semua kawan aku yang takde awek. Tak sangka aku pandai sedapkan hati kawan yang lain.

6 comments:

Sab Buenoo said...

jadi ko ni ada aweklah kan! haha.

zahirlunatik said...

hensem gila aku ada awek

Anonymous said...

Tiz zaqyah yang cuit bahu kau kat giant tu bukan awek kau ke?

zahirlunatik said...

apahal ungkit benda lama ni

Anonymous said...

Ni entri nak promote yang diri tu solo lagi kan? - Cik Pah.

Anonymous said...

He developed a generalized rash, facial angioedema, and shortness of breath 1 hour after ingestion. [url=http://www.ukdresshop.co.uk]Evening Dresses uk[/url]
[url=http://www.expeditionparkaca.com]where to buy canada goose[/url] My husband is my best friend.
They become a part of a culture's story, symbolically and politically.. [url=http://www.londongenuinepandora.com]thomas sabo sale [/url] I'm sure my Lord Father would take the word of a Deputy Sheriff." She at an age after the bloom of youth and looked to be someone with experience. You might need to use more than one adhesive. Being an important event of our lives, wedding plans need to be executed accordingly.
It can't endure everyday wear and is not worth the money spent.. [url=http://www.femmescanadagoose.com]canada goose[/url] Maybe see what you can cut back on or live without, and find something that pays less, but allows you more family time? We don't live extravagantly by any means.
The current government and those of the past have contented themselves with pursuing international aid without really trying to promote national production, he said. When people need to pull up their pants and hold it with a yard of fabric so they can walk. ~ Rick Anderson, Rovi. [url=http://www.promkleidde.com/]Organza Prom Kleid[/url]